daebak ^_^

Sunday, June 27, 2010

Persahabatan~

apa yg ada dlm p'sahabatan??? ramai orang kata mmg mudah nak cari kwn tp nak m'dpt kwn yg btl2 digelar teman...sahabat sejati mmg ssh..... bagi aku persahabatn merupakan perkongsian dlm hidup.....kalau setakat kawan yg nak m'ghancurkan diri kita baik tak payah terus dipanggil kawan... aku baru sedar...wujud juga anasir jahat yg tidak puas hati dengan kehidupanku.... aku xtahu kenapa....wujud unsur jelous ke...tak tau la nape.... lebih baik senyap dari nak emosi lebih2...org yg dasar tak sedar diri mmg mcm tu.... tak tahu nak menghargai jasa kawan...tp aku xkisah atas segala perbuatan yg pnh aku buat kpd anasir jahat tu sbb aku ikhlas selama ni anggap dia kawan aku.... biar tuhan je yg buktikan segalanya.... (huhuhu dah malas nak emosi...)

huhuhuhu kwn yg sejati ku adalah kwn2 ku kat SMK AGAMA MATANG..... teringat plak lagu nasyid 'sahabat sejati'....

Sahabat Sejati

Album : See You D IPT
Munsyid : Unic
http://liriknasyid.com


Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

C/O :
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi
......................
moga persahabatan kita semua akan kekal abadi......

No comments:

Post a Comment