daebak ^_^

Saturday, September 18, 2010

Coretan Aidilfitri 4

Hari Raya ketujuh>>> Konvoi dengan kawan2... Aku rasa berat je kepala... Nasib baik ada Afiq kira dia lah yg drive hari ni. Aku dh awal bangun tapi rasa ngantok sgt2. Disebabkan humors yg menyampah tu aku penin kepala. Alang2 dh spoil aku nak spoilkan aje. Jam 10 mmg janji nak jumpa kat rumah sahabat  aku kat Tabuan. Dalam Jam10.10 aku sampai kat rumah Ida, singgah la jap. Tu pun aku dah dapat mesej tanya aku kat mana... Kesabaranku diuji sekali lagi dengan mesej itu..'Kata janji Jam10, jaik na Izah eh...'(arrr lantak la.. nak kata janji melayu ke apa ke sbb alang2 dah spoil planning aku so aku nak spoil kan je.. mmg aku xda mood pagi tu.. Izah sabar!!!!)

Kat rumah Ida aku discuss dengan dia org yg ada, follow je rancangan aku!!! So, planning B aku..  pergi je follow yg lain tapi kat rumah cikgu kita org seperate. Kalau aku ikut yg lain mmg lewat aku nak pergi kpg enot n adik aku, paie.Lagipun aku dah janji dgn adik aku tu, dia siap masak lagi utuk kita org...
1st destination rumah Aisyu... hmmm ingatkan ramai manusia rupanya hanya humors yg......Sabar Izah!!!!

2nd destination>> Rumah Miera... kat cni baru aku mula ambil mood. Kalau bawa emosi tu x enjoy suasana  je... I'm try to be cool.. Hapy je tengok gelagat baby Irsyad ( anak sahabatku~ Miera)yg suka bergambar....
cute je baby Irsyad ni.... mcm mama n papa nya gak hehehehhe
3rd destination>> Rumah mak mertua sahabat aku Azzie.. Seronok je rasa bila jumpa Azzie. ari tu xsempat nak pergi majlis perkahwinan dia. Kira masa raya ni la nak melawat dia heeee

semua yg turut serta dalam konvoi raya 16 September..

4rd destination>>> Rumah Cikgu Noraini.. Mmg langkah kanan, heee kebetulan cikgu Noraini buat open house. Paling tak diduga jumpa dgn cikgu yg lain.. Cikgu Nizam & isteri... Ustaz Sany....

5rd destination>>> kampung Enot..perjalanan macam nak balik ke Serian je. Jauh perjalanan tapi aku enjoy dat journey. Afiq pun sporting (ehee rupanya dia minat gak kat environment ni)..sangat suka kpg Enot.. byk pokok kelapa. best environment, al-maklumlah 1st time pergi area Asajaya... pas pergi rumah kakak enot kita orang pergi rumah adik aku heehhe Adik Paie...


da byk lagi pic yg kita org capture masa dlm perjalanan balik... nanti la aku buat edisi khas heeee sbb pic tu kat kamera hp Afiq..
Sebelum balik ke Serian sempat singgah ke rumah Roziah dan Zubaidah.. Kira dapat jumpa gak ngan dia orang berdua ni..Sampai Serian dalam jam9 malam..rasa sangat penat tapi berbaloi sebab dapat jumpa sahabat lama dan cikgu SMKAM~
Walaupun pada mulanya, pelbagai dugaan yg datang kira dapat gak konvoi ni b'jalan dgn lancar... Thanks Afiq sbb sudi join skali dan jadi driver hehehehe 'Ktk mmg seorang pemandu yg baik dan lelaki yg penyabar'
Buat sweet couple Ida & Hairul, tq coz encourage me to follow my 1st planning.. For Enot & Paie~ kpg ktk org mmg best, enjoy it so much. Thanks also for the food, nyummy!!!!! Buat yg lain..... yg terlibat dalam konvoi raya 16 September ni, thanks so much coz sudi ramai2 b'ziarah raya... harap tahun hadapan akan lebih meriah lagi dan terancang dengan teliti tanpa humors....

No comments:

Post a Comment