daebak ^_^

Monday, October 18, 2010

kisahku & AK52O6~

kre...kre..kre... hehehe ari tu aku dah janji nak buat entry kisah aku & AK5206. Hmmm, ada kisah lucu disebalik 'burung gergasi' ni. Hari tu masa nak balik ke Swk sengaja book flight AK5206 (AIRASIA) dengan penuh harapan dapat berjumpa kembali dengan 'steward' tu tapi hampa....kecewa!!! 'steward' tu xda hahahha apa kes aku ni kan macam orang kemaruk je...Hahahahah kejap rilex lu.... Aku bukanlah kes tahap kemaruk makan diri TAPI saja suka2 hehehe lucu ada la kisah tu>>>>

Kisah ni berlaku tahun lepas 2009 kira masa aku sem 4 la. Oleh kerana dah kira tahun akhir study degree, aku ajak la kawan2 aku dari semenanjung ikut aku balik swk. Masa tu sepatutnya dah start cuti semester awal bulan Mei lagi sebab dah habis exam hujung bulan Mac. Disebabkan kawan2 aku yg nak ikut aku balik ke swk ada program intersesi so aku yg tak terlibat ni pun terpaksa menangguhkan cuti. Kira time tu aku dan Ruth je yang ada kat seremban. Rakan2 yang lain pergi ke UUM,Kedah untuk program intersesi.

Menghabiskan masa 1bulan dengan kerja part time di jusco. Akhirnya hari yang ditunggu telah tiba hehehhe tapi aku lupa la tarikh aku balik ke swk tu. Yang aku pasti antara 25-26 Mei la kita orang ( aku, Dayah, Sab n Ayu ) balik ke swk dan sudah tentu dengan AK5206... flight tengahari la... Kawan aku yg 3 orang tu excited la sebab itu kali pertama dia orang pergi swk dan ada juga yg pengalaman pertama naik flight huhuhu
Mula2 biasa je la xda yg menarik sebab aku dah biasa naik flight..

Bila dah take off hehehhe syok je rasa. Lagipun time tu flight tak penuh sempat lagi aku pose dlm flight ~

aku dan AK5206 ^_^
Tiba2 tup.... hehehehe tertarik dengan seorang 'steward' ni. Nak kata simple hmmm boleh la dikategorikan sebagai seorang yang good looking. Sweet. Tapi aku tertarik kat dia bukan sebab hensem je. Cara dia layan passangger memang baik punya. Hmmm bukan aku nak kata la... selama pengalaman naik flight ni aku dah jumpa bermacam2 pramugara n pramugari... mmg dia org akan senyum kat kita tapi sejauh manakah keikhlasan senyuman tu??? TAPI 'steward' ni fuhhh aku merasai keikhlasan dia... Hehehehe lagipun kawan aku Dayah pun kata 'steward' tu baik. *wink...kita orang usha la 'steward' tu... Aku rasa dia perasan kot kita orang asyik tengok dia... Mula2 aku ingat dia Melayu dan ada kacukan sikit... Usha2 punya usha aku berjaya tengok name tag 'steward' tu eheeee cina la!!!!! hmmmm nama aku lupa la sebab pjg sgt..... Harghhhhh tertarik la kat 'steward' tu.... Mata memang lekat kat dia je. *_*

Pastu kan hehehehe memang nasib baik kot... Tiba2 'steward' tu pergi arah aku sambil senyum... Mak oiii leh cair dibuat nya hahhahahah gila aku ni hahahhaha tiba2 dia tanya 'Yes, miss'...??? Eh aku ada panggil dia ke??? rasa nya xda huhuhu la, rupanya org belakang aku yg panggil dia... Terus la dia gerak ke passangger yg kat belakang aku tu.. Aku apa lagi gelak la..... dan aku perasan masa 'steward' tu jalan ke depan flight dia gelak n senyum sambil anak mata dia tengok ke arah aku. Dan setiap kali dia lalu depan aku dia mesti senyum dan gelak hehehhe sweet ngeeeee~ Hhahahhahahhah lucu betul la time tu.... Nakal la aku ni..aku rasa dia perasan la aku asyik dok usha dia heeeeee *_*

Lepas peristiwa tu, aku naik la AIRASIA lagi dengan harapan akan jumpa dia lagi tapi kecewa dan semenjak tu aku tak naik AIRASIA lagi.. Ada aura merajuk dan aku bertukar ke MAS AIRLINE heheehhehe 1 thn la aku xnaik AA hehehehe kembali naik AA pun masa nak balik ke Kuching dari Sibu masa bulan Mei 2010 yg lepas... Mungkin dah jodoh aku kot nak jumpa 'steward' tu balik eheeee Aku blogwalking kat blog sahabat aku Anne.. Tiba2 jumpa entry dia pasal pramugara AA... aik...macam ku kenal je muka tu..... hehhehhe haaaa 'steward' tu la....... aku pun  terus la minta permission sahabat aku tu utk minta pic 'steward' aku tu ehehehhehe jom layan~





macam mana??? sweet kan 'steward' tu??? Muka xmacam cina kan?? Aku ingat melayu dan mungkin ada mix sikit2 cina....TAPI pure cina..syg namanya aku dah lupa.... Macam angau x aku ni??? hahhaha xda makna nya la... saja suka2 je.... kira dia ni ada la ciri2 lelaki idaman opssssss eheeee BUT... dia tinggi sangat.. memang tinggi la.. tu je kurang nye.. heeee aku xsuka lelaki yg tinggi sangat huuuuu biar sederhana sebab aku ni pun bukanlah tinggi pun ngeeeee~ aura mengada hahahaha ^_^

Harap2 la aku akan terserempak dengan 'steward' ni lagi.. Kalau la CEO AA: Tony Fernandes buat contest siapa crew dia orang yg paling sweet n helpful..Memang aku akan calonkan 'steward' ni sebagai THE BEST CREW....hehehehe 

p/s:thank to my friend Anne sebab kongsi pic ni. Heheeehe kitak suka juak ka nga pramugara tok??? sweet kan eheee ^_^

2 comments:

  1. mun kmk sik suka zah, sik da la pic nya kmk ambik gambar curi...hahahaha....

    sebenarnya niat nak ambik gambar berdua dengan nya masa dah sampai kat airport, tapi ada orang kaco daun alu sik jadi...huhuhuhuhuhuh....

    senyum nya nang sweet, kmk boleh gik ya sengaja pesan makanan dalam flight dari penang ya...

    ha! baru ingat, fligh dari penang ke kuching kmk jumpanya....hahahaha...

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu kmk x order makanan time ya... sbb dh kenyang tengok mukanya hehehehhe

    patut la kmk xjumpa nya gik...rupanya dh tkr route ke penang.... uwwwaaaaaaa
    nasib baik ooo ada ktk yg ambik pic 'steward' ya..

    TQ, Anne ^_^

    ReplyDelete