daebak ^_^

Sunday, October 17, 2010

memaafkan utk syurga~

hmm, tiba2 emo la. Lama je aku x update blog tiba2 nak emo kan? Baru je balik dari long journey. Terasa 4 hari 3 malam aku kat KL, macam 1 hari je. Tak puas jumpa kawan2 lama. Nanti la aku buat entry pasal journey aku tu. Sekarang ni aku rasa lega sebab persengketaan yang berlaku antara aku dan dia sudah tamat. Hmmmmm, 5 bulan aku xberhubung dengan dia~ sahabatku~ 'Abg ngegek'....

13 Oktober yg lepas aku sampai kat kolej. Malam tu kira dlm jam1 pagi aku jumpa abg long aku eheeee nak bagi dia kolo mee (tu pun aku rasa dah xbpa elok ye la mana tahan sbb aku beli petang sblm fly ke KL, sampai seremban dah malam... sory erk kalau xelok lagi..)Macam mimpi je dapat jumpa abg long & Ilham. Macam2 story. Sehingga la dia orang cerita pasal 'abg ngegek' tu. Hmmmm serba salah la plak. Aku ni memang lembut hati sikit. Ilham kata aku tak cuba nak fahami dia. Aduh.... salah aku ke???

Persegketaan ni berlaku pun mesti salah faham.... mungkin sebab aku ni terlalu nak emosi. TAPI aku mmg mcm ni kadang2 akan jadi sangat sensitif lebih2 lagi pada orang yang sangat aku rapat. Aku kecil hati bila dia post pic Helo Kity macam tu... sbb aku rasa seolah2 'abg ngegek' nak perli aku... lagipun aku baca apa yg dia post tu menyakitkan hati aku. 

Lepas dengar apa yg Ilham cerita pasal 'abg ngegek' malam tu aku terus cl dia... kali pertama dia xangkat lepas tu aku suh abg long yg call. guna no hp aku, nasib kali kedua dia angkat. Aku minta maaf la kat dia. Walaupun aku yg kecil hati kat dia tapi xpa la aku dengan senang hati je untuk memaafkan dia n minta maaf.
Rasanya betul kata Ilham. Dia dah semakin matang. Aku da suh dia add aku balik tapi entah sampai sekarang dia x add. Aku kenal sapa dia, 'abg ngegek' sebenar..... Terpulang lah kepada dia kan.... janji aku dah minta maaf. Aku harap dia x simpan dendam kat aku huhuhuhu kalau boleh aku nak persahabatan kita orang macam dulu kembali.. TAPI entah~ terpulang pada dia..kalau aku ni jenis xkisah sempoi je huhuhu


p/s:buat sahabat2 ku semua... maaf erk kalau ada buat salah kat korang. Aku ni bukan jenis pendendam pun...Marah,merajuk 2/3 hari je hahahaha Friendship 4va.....Memaafkan utk syurga~http://www.iluvislam.com/inspirasi/motivasi/866-memaafkan-untuk-syurga.html
berkongsi buat semua.....

No comments:

Post a Comment