daebak ^_^

Tuesday, November 30, 2010

Selamat Tinggal November~

Tak terasa sudah berada di penghujung bulan November. Esok dah Disember.... Tahun 2010 bakal melabuhkan tirainya.. 2011 sudah melambai- lambai, bersedia untuk mengucapkan selamat datang... Masa berlalu dengan begitu pantas!!! ( Hmm, kalau ikut perancangan asal, sepatutnya Disember ni aku dah start 'new thing'.. TAPI disebabkan beberapa faktor yang xdapat nak dielakkan.. Aku tangguh la dulu. Tanggungjawab yang lebih penting perlu dilaksanakan.)

Saya terpana... terkesima... tengah blogwalking tadi... Mula2 baca entry pasal life je .... godek lagi dan jumpa artikel pasal ' Gambaran ketika Hari Kiamat dan kehidupan selepas kiamat'... sob....sob...sob... sayu nyer hati saya... Saya takut.... Dasyat sungguh gambaran yang diberi. Berfikir sejenak...' cukup ke amal jariah saya??' Oh, tidak... saya masih serba kekurangan.... Ya ALLAH berilah peluang kepada hambaMU ini untuk memperbaiki diri... Saya ingin berubah ke arah yang lebih baik..... Berilah aku petunjuk agar dapat menemui jalan yang lurus dan diredhai olehMU.... AMIN...

Eh, tetiba guna kata ganti nama diri 'saya' la pulak hehe tapi rasa macam lembut sikit kan??? Mana-  mana la kan.... 'Aku' pun ok gak, tak kasar mana pun... Sebenarnya, jiwa sekarang tengah blur... Saya tidak tahu nak berbicara macam mana untuk meluahkan perasaan saya ketika ini. Apa yang penting, sekarang saya hendak berubah jadi yang lebih baik untuk ALLAH, agama dan keluarga. Saya hendak mengimbau kembali saat saya bersekolah agama dulu. Banyak ilmu yang telah saya abaikan sekarang. Saya hendak bina semula kenangan itu. Ya ALLAH tolong saya...

Sentiasa ingat ini~ 'Nabi pernah berpesan bahawa orang mukmin akan sentiasa diuji. Kecil atau besar ujian tetap akan datang selagi kita bergelar seorang yang beriman dengan Allah S.W.T.'


 ::: Syukur, kerana menemui jalan itu!!! Alhamdulillah::: 
~may ALLAH bless♥

No comments:

Post a Comment