daebak ^_^

Monday, January 31, 2011

rencana hidup!!!

Sesungguhnya Allah telah berfirman...DiciptaNYA manusia di muka Bumi ini adalah untuk beribadah kepadaNYA. Hidup ini penuh dengan pancaroba. Kadang-kadang kita berada di atas dan ada masanya kita berada di bawah. Itu semua sudah menjadi asam garam kehidupan... Aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang..... Moga segala yang dirancang dipermudahkan oleh ALLAH s.w.t....AMIN....

Aku teringat balik kenangan lama... semua kenangan itu muncul kembali... Terdetik di hati 'Alangkah baik nya kalau aku masih kecil lagi...xyah nak fikir apa2...cuma tahu main je...' Semakin meningkat dewasa ni macam-macam perubahan yg dialami... Kalau zaman belajar dulu, mesti orang akan tanya... Nanti nak sambung belajar kat U mana, nak ambil subjek apa.... Bila dah masuk alam U, orang akan tanya pulak..bila nak habis belajar...bila nak konvo... Bila dah habis belajar, orang akan tanya.... bila nak kerja.. Sekarang ni bila dah kerja.... aishhhh soalan ni la yang sangat malas aku nak jawab.... Dah da pakwe ke??? Bila nak kahwin???

Aishhhh, itulah lah rencana hidup... Eeeee aku takut ok...bila memikirkan semua itu...cepatnyer aku dewasa...terasa tidak puas menjadi kanak-kanak..... Boss aku pernah tanya aku..'Izah, u got bf or not?' 'Hmmm, b4 this I got miss..but now.... not anymore....busy with study....'(Aku sengaja bagi alasan tu sebab tak tahu nak bagi alasan apa..) 'U oredy working now...so after this can think bout it la...' Aku senyum je lah.... tak mampu nak kata apa-apa....Buat sesiapa di luar sana...tolong jangan tanya aku lagi ye... bila aku nak kahwin... sebab aku belum bersedia lagi untuk ke arah itu..... hehehe saya single lagi la...Tolong doa ye, hahaha sereyyy je... Doa aku dapat jumpa lelaki idaman.... 

~ Hanya ingin kau tahu...

No comments:

Post a Comment