daebak ^_^

Sunday, February 13, 2011

Motto.....

Selamat Pagi semua... Hari ini aku nak cerita pasal motto... Bila pas upgrading aku punya blog semalam tiba-tiba idea muncul nak berceloteh pasal motto ni.. Motto ni bukan motorkar dan bukan juga motosikal ye. Motto ni dengan mudah aku nak terangkan, hmmmm la macam kata-kata semangat atau yang memberi inspirasi kepada anda. Perasan tak yang distribution untuk blog aku tu dah berubah?? heeee I like part yang S.T.R.U.G.G.L.E + F.L.Y = S.U.C.C.E.S.S...... Yeahhhhh itu dia motto aku sekarang...... berusaha yang terbaik....(buat kerja dengan bersungguh-sungguh)  bila dah berjaya... (harus dapat $$$ kan eheee) capai keinginan diri dengan fly.. (g la travel ke mana-mana tempat).... Itulah tanda kejayaan aku.... So, that motto realy give me an inspiration!!!

Aku mula kenal apa itu erti motto zaman sekolah rendah lagi hahahaha kan dulu budak-budak rajin tulis biodata... Pastu mesti ada part motto... Kalau ingat kembali mesti aku senyum sorang-sorang. Motto aku yang pertama ialah 'Gagal sekali bukan bukan bermakna anda akan gagal buat selama-lamanya' eheeee nampak straight tu the point kan...... Pastu bila dah masuk alam persekolahan menengah rendah... Motto aku tu still sama lag cuma aku ada tambah la sedikit...'Gagal sekali bukan bermakna anda akan gagal buat selamanya dan berusahalah bahagiakan ibubapa anda dengan sekeping ijazah..'

Bila dah masuk menengah atas, kira dah up la sikit hehehehehe so guna motto dalam bahasa inggeris la plak.... 'Nothing is not imposibble'(hahaha time ni inggeris pun tak bpa nak betul).. Sehinggalah cikgu Inggeris aku time tu, Madam Haslim.... Dia nampak aku tulis motto tu di setiap buku aku...Pastu dia tengurlah..... That is not right..It should be 'Nothing Impossible'...Hehehehe motto yang ala-ala James Bond........ Bila dah masuk alam 'U', aku tak da nak ikut motto... semua main ikut kepala aku sendiri hehehe 'kalau ada, ada la..kalau tak da.. nak  buat macam mana..' ngeeeeeee

Sekarang ni, motto aku simple je tetapi memberi maksud yang mendalam kepadaku.... S.T.R.U.G.G.L.E + F.L.Y = S.U.C.C.E.S.S.... (Jangan ingat aku Pilot or stewardess ye... I'm only the ordinary person who love to fly.........hehehe *_*) Apa pulak motto anda semua??? Mesti da kisah di sebalik motto yang dipilih... Apa yang penting..ia memberi inspirasi kepada kita untuk berjaya.....

No comments:

Post a Comment