daebak ^_^

Sunday, March 27, 2011

jalan yg kupilih~

Kebaikan itu ada pada 5 perkara iaitu mampu mengawal diri, menjauhkan diri daripada menyakiti orang lain, menggunakan rezeki yang halal, berserah diri kepada Allah dan menyakini segala kekuasan Allah. (Imam Asy-Syafi’i)
Bila baca hadis ni...Buat aku berfikir....aku berharap keputusan yg aku buat ini tidak salah... Aku yakin pasti ini jalan yg terbuka untukku. Cukuplah hampir 4 bulan aku melaluinya.... 4 bulan pun aku dah rasa macam 4 tahun huhuhuhu Aku bekerja bukan semata-mata nak kan duit dan duniawi sahaja... Aku nak kerja yg bisa memberi aku kebahagiaan dunia dan akhirat... Sesuatu pekerjaan yg membolehkan aku membantu insan lain.... memberi ilmu..... menyebarkan islam......
Aku sanggup menanggung risiko itu....janji kebahagiaan akhirat dapat ku kejar.... Aku yakin berserah diri kepada ALLAH akan memberi aku satu nikmat yg tidak terhingga.... Tidak sabar nak mulakan kerja baru....hihihihihi nanti aku cerita lagi pasal kerja baruku... Esok bakal menjadi penanda aras kepadaku.... 
~ Terima kasih buat lecturer ku....Cik Rosmizana Ma'aruf kerana membenarkan aku copy hadis di atas dari wall FB nya..... share is caring..^_^

No comments:

Post a Comment