daebak ^_^

Tuesday, March 29, 2011

suratan atau kebetulan???

Home sweet home....yeahhhhh, aku xperlu nak sewa rumah lagi....sekarang ni dah stay kat rumah sendiri..Hari ni secara rasminya...aku letak jawatan sebagai 'Training Coordinator'..... Esok, bakal bermulanya satu kerjaya baru buatku...Pengalaman baru....hmmmm, harap esok akan berjalan dengan lancar.... Terasa sebak gak masa nak pulang ke rumah tadi..... Ye la baru nak rapat dengan staff yg lain aku dah resign..... Tu pun aku tak bagitau kat dia org aku nak resign....cuma 2/3 org je yg tahu...... Kecian gak kat dia org.... Xpe la ye..... kita leh je jumpa kat luar.... Boss aku pun pagi tadi macam tau2 je aku nak resign heeeeee dia memang boss yg baik dan memahami...I gonna miss u my boss...... 

Alhamdulillah.... terasa segalanya berjalan dengan lancar.... bermula masa aku habis praktikal sampai la aku tukar kerjaya ni...... Nak flash back jap, ingat kembali.... leh juga perbaiki segala kekurangan yg ada.... Lepas habis praktikal ari tu, terus cari kerja....xsangka rezeki memang murah....dapat kerja..... sementara tu da gak mohon kerja yg lain.....Kalau nak dikira dlm 5/6 kali aku dah pergi interview.... Bila dh dapat keje kat Kuching.. paksa la duduk menyewa... Rumah sewa yg pertama...aishhh, sukar nak digambarkan.... memang daif sangat2... Mak aku siap kata macam BERSAMAMU TV3 hahahaha siap atap bocor lagi... tapi oleh kerana demi kerja, sanggup hadapi dugaan pertama tu....

Berdoa dari hari ke hari moga mendapat rumah sewa yg lebih selesa..... Alhamdulillah.... balik je aku dari Bintulu hari tu.... terus dapat rumah sewa baru..yg 100x lebih better dari rumah bersamamu tu..... Kira selesa la sikit.... Pastu...pasal kerja pulak.... dugaan tu tetap ada...... cuma aku rasa kekurangannya..... lau nak sebut mmg byk....tapi apa yg aku nak perkatakan di sini...Sebagai HR, kita hendak membantu pekerja... Apa perasaan korang, kalau pekerja korang dtg jumpa korang..luah masalah...tapi korang tak dapat nak buat apa2 tindakan pun.....Sedih tau....aku tahu kesusahan dia org, tapi aku tak leh nak buat apa2..... sebab nya?? biarlah ia menjadi privasi buatku....

Lepas tu....environment pun aku kurang selesa.....sebab menyukarkan aku untuk beribadat kepada ALLAH... itulah alasan utama..... Aku berdoa kepada ALLAH... agar memberi aku peluang... aku inginkan sebuah kerjaya yg mendekatkan aku kepadaNYA....yg memudahkan aku mengerjakan ibadat kepadaNYA.... dan ALHAMDULILLAH....sekali lagi doa ku dimakbulkan..syukur tak terhingga ku panjatkan padaMU YA ALLAH...Sesungguhnya ENGKAU telah memudahkan perjalanan hidupku.... Biarlah aku mengalah dari kerjaya tetapku...... Janji aku terus berada di landasan MU.....Aku yakin pengorbanan yg aku lakukan ini pasti ada hikmahnya...dan sudah tentu hanya ALLAH yg tahu........ semua ini sudah menjadi suratan dan satu kebetulan dalam hidupku....

Kebaikan itu ada pada 5 perkara iaitu mampu mengawal diri, menjauhkan diri daripada menyakiti orang lain, menggunakan rezeki yang halal, berserah diri kepada Allah dan menyakini segala kekuasan Allah. (Imam Asy-Syafi’i)

No comments:

Post a Comment