daebak ^_^

Tuesday, April 26, 2011

nape?? xpercaya ke aku org swk?

Hari Selasa....hari malas buat aku minggu ni hehehe selalunya hari Isnin hari malas bagi aku. Tapi minggu ini bertukar pulak.... dah cuti empat hari... start hari Jumaat lepas sebab 'Good Friday' so public holiday utk sarawak... Cun pulak sekolah tempat aku mengajar ambil cuti peristiwa hari Isnin... naik lemak la aku, kemalasan yang melanda diri... Bila buka sekolah semula...Ha, tu dia.... murid-murid aku perangai pun semua naik lemak... geram betul aku..... kena dah budak-budak tu hari ini...'sakit la ustazah..' ha, padan muka awak.. spaa suh nakal sgt..... hari ini bisa cubitan aku lain dari yg lain... padan muka budak2 tu.....

Ok, itu kisah budak-budak aku hari ini.... Petang  tadi ada meeting PIBG la pulak.... aku dah siap masuk makmal komputer...lagu korea berkumandang.... GB call la pulak....'awak tolong jaga office boleh?? sebab xda org, semua cikgu meeting...'... nasib badan... ye je la... ok gak....sempat lagi aku berfesbuk huhuhuhuhuhu dh boring o9... sembang pulak ngan abang long aku.....merancang pasal konvo nanti macam mana.... lagipun lama gak tak bertanya khabar dia..... syok2 bersembang... telefon berbunyi...... 3 panggilan ok je semua... bila dapat panggilan telefon yg keempat...hm,,, ni pasal pulak mamat ni......

'Awak memang asal org sini ke?? kenapa bunyi cakap tak macam org swk pun???' aikkk mamat ni, sesengal la pulak....dalam berurusan...sempat lagi nak soal macam2.... malas aku nak layan....cepat2 aku potong percakapan dia....'ye nak saya sampai pesan ke?? nape tak call hp cikgu tu???'bla....bla.... terus aku letak huhuhuhuhu Dari masa belajar degree lagi...mesti orang tak percaya aku ni orang swk.... Aku orang Sarawak la........bila aku keluarkan bahasa swk aku baru dia org caye aku ni org swk..... saya bangga jadi anak jati Sarawak....jadi jangan nak kata saya ni dari negeri lain ye....

~ Esok ada interview lagi...entah buat kali ke berapa sudah...rasanya dah kali kelapan kot hehehehe saje je nak cuba.... Pesanan buat anak murid...'Esok cikgu xda jangan nakal ye.... rajin2 blaja dan dengar kata ustaz... ' ala, dah la esok p&p best.... ^_^


No comments:

Post a Comment