daebak ^_^

Friday, April 8, 2011

Pensel biru itu.......

Dah lama rasanya aku tak buat entry ala-ala jiwang... cinta-cintun....apa makna cinta pun...entah aku masih ingat lagi ke tak huhuhuhu TETAPI..... bila aku terjumpa pensel biru itu......Ya ALLAH...aku ingat dia balik.... Nak dimulakan cerita........ tadi aku saja g masuk ke stor (yg asalnya bilik komputer, tapi dah penuh dengan kotak buku....terus tukar fungsi ... jadi bilik stor pulak) Entah la, nape hati ni tiba2 terdetik nak tengok pa la benda yg ada kat dalam bakut kuning tu..... Dan secara tidak sengaja..aku terpandang...tulisan itu..... macam ku kenal je..

'Cinta bukan pengukur personaliti insani'.....ayat ni lah yg ditampal kat pensel biru itu....Macam tulisan dia je..... Biar betul... macam mana pulak pensel ni boleh ada kat dalam bakul ni..Yang aku tahu segala benda dan surat-surat dari dia, aku simpan elok2 kat dalam bilik aku.....Cepat2 aku pergi cek...Makk aiiiii memang xda pensel tu dalam bilik aku..sah ada orang yg keluarkan pensel ni.... selama ni aku tak sedar pun pensel biru tu tak de.... Baru sekarang aku sedar dan jumpa semula pensel biru tu..... Alamak.....ertinya ada orang lain yg baca surat-surat aku tu.....Siapa erk??? Jangan kata MAK aku...kalau adik aku, aku leh terima lagi..... Hmmm, biarlah....dah berlaku pun..... Tak sangka la....patut la aku terdetik nak masuk bilik stor tadi... Tak sangka plak terjumpa pensel biru itu.... Nasib baik tak hilang.... Kalau hilang???? Hmmmm

Apa sebenarnya pensel biru itu buatku??? Itu adalah kenangan buatku....Pemberian si dia masa hari terakhir peperiksaan SPM..... sayu je hati bila teringat peristiwa tu.. Nape aku ni...nape perlu ingat kat dia balik.... dia sudah menjadi kenangan buat aku..... Ya, betul kata orang..penangan cinta pertama memang kuat... Namun, tidak semestinya cinta pertama itu akan menjadi cinta sejati kita...Entah.....aku pun tak tahu....

2 comments:

  1. huhuhu...jiwang sokmola ko ni...

    pttla ske lagu aiman-cinta terakhir...huhu

    izah..lagu ko xdgola..huhuhu

    ReplyDelete
  2. hahaha ye la tu anep... ko pun jiwang gak kan hehe kisah kita sma la..cuma pengakhirannya lain sikit.....

    lagu aku ada je, kdg2 mmg akan xdga...oit, follow la aku anep hihihihi

    ReplyDelete