daebak ^_^

Friday, April 15, 2011

Perjalananku ~ versi 2 (ii)

Sambungan bagi entry Perjalananku ~ versi 2 (i) ....Sebelum tu aku nak ucapkan terima kasih bagi semua pembaca yg sudi singgah kat blog aku... Tak sangka sebenarnya, ada yg bagi feedback kat aku... Blog aku ni bukannya hebat pun...Follower masih ciput jer...tapi rupannya selama ni banyak silence reader hehehe apa-apa pun..kalian semua membuatkan aku bersemangat untuk terus menulis dan menghupdate my blog hehehe ^_^


Memori lama sudah bertaut kembali..... Setiap detik yg berlalu memberiku banyak pengajaran... yg menjadi penanda aras buatku untuk menilai apa yg perlu diberbaiki utk menjadikan diri ini seorang insan yg lebih baik lagi.

Kembali semula ke era-90an... tahun 1998.... ketika itu aku baru je berumur 11 tahun... Budak Darjah 5 yg baru nak mengenal erti kedewasaan.. hihihihi terjebak dengan kisah 'cinta monyet' yg mengajar erti apa itu sayang sesama manusia... hehehe kalau difikirkan balik rasanya tika itu terlalu muda utk menilai erti cinta perasaan lebih kepada sayang utk insan yg bergelar sahabat.. Hahahaha mungkin Allah hendak mengajar kami sesuatu.... Ya setiap yg terjadi pasti bersebab...

Merungkai kembali kisah 'cinta monyet' aku zaman sekolah dulu... Rupanya selama itu ada seorang insan yg memendam rasa hehehehehehe 

Sebelum tu, aku memang xpernah bercakap dengan si admire aku  ni si 'H'.. Aku cuma kenal dia sebagai Ketua Pengawas kita org masa tu je.. Budak pandai....anak murid kesayangan ayah aku...

Kisah kita orang bermula atas bantuan kwn sekolah... sebelum aku tahu dia admire aku.... memang gossip pasal ni dah mula menular... semua kawan tanya aku betul ke aku gerek( couple ) dgn si 'H' ni.... bukan setakat budak Darjah 5 tanya kat aku, junior pun tanya... budak perempuan kelas si 'H' ni pun tanya kat aku..si 'H' ni kira senior aku la... budak Darjah 6... aku pun naik pelik.... sehinggalah aku tanya kat kawan aku yg perempuan ni(yg aku cerita entry aku sblm ni) sebab dia org sama kampung....kira aku suruh kawan aku ni tolong siasat..(fuh, mantap kan.. kecil2 pun dah pandai hahahaha advance giler...)

Keesokkan harinya, kawan aku pun bagi tau...ye betul si 'H' memang menaruh hati kat aku... Pastu dia kata si 'H' ni nak jumpa aku masa rehat nanti.... Oopppss, jangan ingat kita org dating k... kelas aku dan si 'H' ni bersebelahan je... pastu kat belakang kelas kita org ada dinding yg boleh dibuka, kiranya bila dinding tu dibuka akan jadi satu dewan yg besar... kat dinding tu ada la sedikit ruang yg terbuka.. Boleh lihat muka sikit je ehehehhe kita org jumpa kat situ la... Tu pun dia bawa kawan lelaki dia sebagai teman... Aku memang segan sangat2... Pastu dia cakap la.... bla....bla.... aku senyum je lah... Hihihihihi kira suka la tu.. Ini bukan cinta paksaan hahahaha lepas tu kawan2 dia semua keluar dari kelas usik aku.... blushing je muka..*_* Kisah kita org ni menular seluruh sekolah, nasib tak sampai ke telinga cikgu... 

Kita org jarang sembang... selalunya dia tengok aku, aku tengok dia.... Si 'H' ni kelakar orgnya.. Pendiam tapi kalau dah kenal haish mmg xpandai diam.. Seorang yg suka senyum dan senyumannya semanis gula.... lagipun pandai dari semua aspek.... kita orang pernah wakil sekolah sama2 untuk kuiz Sains... Lagipun masa aku Darjah 4 dulu kita org berlatih sama-sama untuk wakil hafazan sekolah huhuhuhu  (tak tahu pulak selama ni dia menaruh hati kepadaku)

Dia seorang yg sgt baik tapi aku ni..... suka buat dia jeles... nak buat macam mana kan... aku kan suka berkawan ngan budak lelaki... masa hari terakhir Si 'H' kat sekolah, kita org ada BBQ....aku memang tak layan dia.... huhuhuhuhu kecian dia..... Sejak hari tu aku tak jumpa dia lagi..... Aku cuma tahu dia dapat 4A1B dalam UPSR...Yg lucunya B tu adalah penulisan hehehehe frust ayah aku... anak murid kesayangan dia xdapat 5A..

Kisah aku masa Darjah 6 pula, biasa-biasa je..... tak de nak bercinta monyet lagi..... Sebab dah tumpu untuk UPSR.... Lagipun hati aku tawar... Alahai masih kanak - kanak lagi masa tu... Bukannya betul sangat perasaan... hehehehe

Lepas saat tu aku ingatkan dia dah lupa kat aku, tapi kawan aku bagitau.. dia masih ingat kat aku, ada berpesan salam.... Dia masuk sekolah asrama penuh, sekolah agama di kuching...

Oleh kerana itu, masa aku dah dapat result UPSR aku.. kita org busy nak isi borang permohonan masuk sekolah berasrama penuh... Aku nak masuk sekolah agama.....(niat nak cari dia balik....) Bila tengok pilihan sekolah, ada 3 pilihan.... 1) SMK (A) SHOAW, 2) SMK (A) TUNAZ, 3) SMK AGAMA MATANG 2..... alamak!!!! si 'H' masuk sekolah agama yg mana satu??? sudah....tak tau........hehehehe cuba2 tanya kat ayah aku.."Bapak, 'H' masuk sekolah agama yg ne 1 ooo??"...'nya masuk sekolah agama matang..ya la....'....ok set..pilih la SMK (A) MTG 2..... hihihihihi

Masa hari terakhir aku sebagai murid sekolah rendah, seperti biasa sekolah aku akan buat jamuan... Malam Bintang Kecil...Tak sangkanya..si 'H' datang.... aku terlihat dia kat pondok bas sekolah......TAPI aku sembunyikan dirinku dari dilihat oleh dia.... aku segan la.... Sehinggalah.... kawan aku cakap si 'H' nak jumpa aku....... tapi.. aku tak pergi pun...... entah la...aku memang suka buat macam ni kan...... suka sakiti hati org yg suka kat aku.. tapi Si 'H' faham aku segan... Malam itu, kita orang berpisah dengan satu pandangan yg sayu.... Aku pandang dia...dan dia memandang aku dengan senyuman nya yg manis.... Itulah penamat kisah perjalananku di alam persekolahan sekolah rendah.... Apakah kesudahan kisah aku dan si 'H'...Adakah kami akan bertemu???

:: Bila masuk tingkatan 1... Tanya kak senior ada tak nama org 'H'... Alahai tak ada... Aku salah pilih sekolah... Dia kat SHOAW la bukan SMKAM... Mmg xada jodoh antara kami... Zmn dulu tak mcm zmn skrg... Nak contact guna public phone makanya kisah kami hanya di pinggiran... Terus lost contact ::

No comments:

Post a Comment