daebak ^_^

Sunday, April 10, 2011

zmn belajar VS zmn kerja = mana plg best?

Hari ni aku puas godek beberapa laman web yg best, pastu singgah jap kat beberapa blog yang memberi aku inspirasi utk menulis... Yes, dah ada idea utk entry yg seterusnya...tapi sebelum tu aku nak tanya korang... antara zaman belajar dan zaman kerja... mana paling best??? Aku yakin....mesti ramai yg akan kata zaman belajar yg paling best huhuhuhu dulu masa masih belajar,,, memang semua kata tak sabar nye nak keja... al-maklumlah dah bosan mengadap buku yg tebal2, kerja rumah yg melambak..... TAPI dengarlah wahai adik-adikku yg masih belajar kat luar sana.... percayalah....sesungguhnya zaman belajarlah yg paling best!!!!!!!!



Kalau still belajar lagi.... kita tak payah nak fikir benda lain.... fikir belajar je lah..... pasal duit tu hihihi dana dari MaPa memang sentiasa dapat... Kalau dah kerja...ha, haruslah cari duit sendiri.... pastu fikir nak beli tu... nak beli ni...pastu kena pulak bayar segala macam....haishhhh pening kepala memikirkannya...... Kalau zaman belajar dulu...memang time cuti...leh enjoy sakan..... nak keluar ngan kawan-kawan....kata je kat mana pasti menyeronokkan.... ni bila dah keja....cuti..... xkata nak keluar enjoy lagi.... sebab kalau aku...time cuti tu lah nak duduk rumah.... nak rehat cukup2 setelah penat bekerja...... kalau keluar ngan kawan2 pun.... dah tak segirang dulu....hahaha sebab apa??? semua dah penat kerja.... kalau keluar pun pasti akan cerita pasal kerja... stress la.... menyampah dengan boss la.... pening ngan rakan sekerja la.... macam2 la masalah ni pasal kerja.... sebab tu aku kata aku tak suka betul kerja ni....hahaha kalau tak kerja mana nak dapat duit kan???? Nak tak nak, kena kerja gak.......

Kalaulah aku dibayar untuk belajar semula...memang aku nak!!!!! Sapa nak sponser aku belajar balik??? Sangat dialu-alukan eheeeee ^_^ Kira kerjaya aku sekarang ni....aku enjoy lah.... sebab aku pun kira belajar kembali....ni kan pengalaman baru..... tak macam kerjaya aku sebelum ni....cukup...tak mau lagi aku melalui saat itu....... peninggggg tak terhingga...... huhuhuhu rindu nak belajar semula..... rindu nak buat perkara nakal macam zaman belajar dulu hehehehe

Nasihat buat adik-adik kat luar sana..... Belajarlah elok-elok...Jangan malas belajar, nanti menyesal di kemudian hari... Dengar kata cikgu tu..(ni khas buat anak murid aku yg degil tahap tak hingat)..... Hargailah zaman belajar anda.... Zaman belajar ni lah masa untuk kita menimba ilmu secukupnya untuk bekalan di masa hadapan..... Ceh, aku dah macam PM berucap la pulak... Ok, ingat semua.... Study Smart!!


~ Gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit...dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan....

No comments:

Post a Comment