daebak ^_^

Monday, May 16, 2011

mencari sinar cinta~

Berita gembira penuh di wall Facebook.... dalam diam rupanya, ramai teman yang sudah bertunang dan berkahwin.... terkejut aku dibuatnya... Zaman belajar dulu, senyap tak de pulak tanda nak berkahwin atau bertunang awal. Diam2 ubi berisi erk korang ni eheee *_* Itu lah bila dah sampai seru, jodoh sudah di depan mata....apa yg kita tak sangka itulah yg terjadi. Tahniah buat teman- teman yg sudah bergelar isteri dan tunangan orang... Status korang dah bertukar la!!! Tanggungjawab pun dah lain huhuhu tak leh nak bersuka-suki lagi kan?? ehehehehe ^_^

Baru sebentar tadi bersembang dengan teman masa belajar degree dulu... banyak gak cerita yg aku dah ketinggalan ni... Advance semua teman aku ni, konvokesyen pun belum lagi...bagi yg dah berdua tu pasti tidak terasa nak tunggu bulan 10 ni kan??... bagi yg sma group ngan aku ni, yg still single...mesti 4 bulan tu bertanduk juga la nak menunggu hihihihihi "Izah bila lagi???" itu persoalan yg diutarakan kepadaku... Aku??? jangan ditanya bila...sebab aku pun tidak tahu bila saat itu akan tiba~


Mencari sinar cinta.... aku rasa jauh lagi aku nak menapak ke arah itu..... Dulu, mungkin harapan itu masih ada...Tetapi sekarang..ia telah pergi jauh dariku..... Sinar cinta sesama manusia (ibarat kisah cinta adam..hawa.) sudah tidak ada lagi dalam kamus hidupku.... Aku cuma kenal apa erti cinta Ilahi, cinta sesama insan di dunia.....dan makhluk lain ciptaan ALLAH.....  

Teringat pula dengan sebaris ayat di dlm novel yg aku baca...."Tetapi kita kena berusaha utk mencari jodoh itu....kalau kau nak tunggu sampai bila..??"....Bagi aku..... cinta itu jangan dicari.... cinta yg hadir dgn sendirinya pasti lagi terasa nikmatnya...... lagipun aku ni bukan jenis timba yg mencari perigi huhuhuhu....berserah sahaja kepada ALLAH...DIA YANG MAHA MENGETAHUI siapa yg tercipta untukku.... Aku berpegang dgn kata ini..'lahir sahaja anak Adam di dunia ini, ada 4 perkara yg sudah ditetapkan utknya....yg pertama siapa jodohnya....rezekinya.... yg kedua amalnya.....ketiga kebahagiaanya /musibah dan yg keempat bila tiba ajalnya...

Sebab itu, aku yakin...pasti ada yg sudah tercipta untukku..... cuma siapa.... di mana dia sekarang??... mungkin dia ada di sebelah ku sahaja..mungkin juga dia berada di negara lain...negeri lain... daerah lain..... entah aku tidak tahu!!!!!
bila ia akan bersatu??? Itu semua kerja Tuhan... Aku cuma hambaNYA....  kita tunggu sahaja apa yg sudah direncanakan untuk kita..... Bila saat itu sudah tiba... sinar cinta yg wujud... dengan takdir ALLAH akan menyatukan dua insan itu.....


~ Mengharap cinta dari ALLAH....Kau kurniakan aku Dia yg boleh membimbingku dan keluargaku untuk lebih dekat kepadaMU YA ALLAH....~

No comments:

Post a Comment