daebak ^_^

Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru 2011

"Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara"...itulah tema Hari Guru yang ke 40.... semua ada kaitan dgn transformasi kan?? GTP la..NKRA la...macam2 huhuhu aku takut jadi transformer je hahaha ok berbalik pada tujuan asal n3 ini hehehe Setiap tahun bila 16 Mei je... semua org dah tahu kita akan sambut Hari Guru...Tetapi sejauhmanakah kefahaman masyarakat sekarang tentang profisien keguruan?? Bukan mudah hendak menjadi pendidik utk anak bangsa ni... Lebih2 lagi nak mendidik anak2 zmn skrg...cabarannya berlipat kali ganda huhuhuhu



Dunia kian berubah, perangai anak murid pun kian berubah... kalau berubah ke arah positif itu, sudah tentu semua guru senyum senang hati.. Namun, skrg ni semua guru kena sentiasa bersedia nak berhadapan dgn kerenah ank murid yg semakin advance dan kdg2 akan menguji kesabaran diri... Ya, itulah cabaran.... Sempena Hari Guru ni, aku nak ucapkan Selamat Hari Guru buat semua guru yang pernah mendidik aku sejak aku mengenal apa itu ABC....sehinggalah aku sekarang...Terima Kasih yg tidak terhingga buat kalian, hanya ALLAH yg boleh membalas jasa kalian.... Tak lupa buat sahabat karibku Enot yg turut bergelar pendidik dan juga teman seperjuangan di Sk Serian.... perjuangan kita belum selesai.... moga sentiasa bersemangat mendidik anak bangsa....~


With a special gift for learning
And with a heart that deeply cares,
You add a lot of love
To everything you share,
And even though
You mean a lot,
You'll never know how much,
For you helped
To change the world
Through every life you touched.
You sparked the creativity
In the students whom you taught,
And helped them strive for goals
That could not be bought,
You are such a special teacher
That no words can truly tell
However much you're valued
For the work you do so well.

No comments:

Post a Comment