daebak ^_^

Thursday, July 14, 2011

bila menghadapi dugaan dari ALLAH...

Salam semua, lama aku menyepi ni..... Minggu ni mmg merupakan minggu yg penuh dengan dugaan buat diriku.. Isnin, 12 Julai yg lepas... jam 1.00 pagi aku dah tak leh tidur.. sakit perut yang teramat... ditambah dgn muntah lagi.... mmg membuatkan aku jadi lemah je. Ingatkan sehari je... rupanya keesokkan harinya pun aku still cirit-birit dan muntah-muntah... Mmg habis keluar segala makanan yg aku makan... Aku minum air masak pun tak boleh, mmg akan muntah juga.... dehidrat ditambah lagi perut yg kosong.... aku habiskan masa aku dgn tidur je hmmm nasib baik still under period time lagi...

Bila masuk hari ke3, badan aku mmg dah lemah.... tiba2 kena serang gatal-gatal pulak..... Aku mmg dah tak tau nak cakap apa..... mmg dugaan betul.... semalam la buat pertama kalinya aku merasa masuk bahagian emergency.... sbb aku mmg dah rasa nak pengsan masa tunggu giliran nak jumpa doktor.... Perkara pertama yg nurse n medical assist tu buat..... ambil blood pressure.... masuk air (cecair sodium cloride) kat dlm bdn aku.... 3 botol ok..... ditambah dg injek utk bdn aku yg gatal2.... Akhirnya aku merasa juga la jadi org sakit huhuhuhu bukan aku nak riak ke apa... Aku ni mmg jarang sakit, selalu jadi penghantar dan penjaga org sakit je.... bila dah rasa sakitnya.... YA ALLAH , DIA saja yg tahu....

Sebab tu ALLAH selalu pesan.... Ingat lima perkara sebelum lima perkara... yg salah satunya ialah sihat sebelum sakit..... Alhamdulillah, aku terima sakit itu sebagai tanda ALLAH sayang dan ingat kat aku.... bukan kah setiap dugaan yg diberikan oleh ALLAH di dunia itu boleh melenyapkan dosa kecil kita??? Amin.... Dekat -dekat nak Nifsu Syaaban ni, mudahan dosa-dosa aku dapat dikurangkan... Buku amalan kita akan bertukar yg baru pulak...... Kata- peringatan buat semua..... hadapi segala dugaan yang ALLAH beri itu dgn tabah, kerana pasti ada hikmah yg tersembunyi yg hanya ALLAH mengetahinya~

No comments:

Post a Comment