daebak ^_^

Thursday, August 11, 2011

bila hati berkata-kata~

Nak percaya pun susah tak percaya pun susah... Sesungguhnya hanya ALLAH sahaja yg maha mengetahui segalanya... Korang percaya tak dengan kata hati... instinct ??? Bila nak percaya takut salah pulak.... bak kata pepatah ' Ikut hati mati, ikut rasa binasa' Hmmm, tapi ada juga yg instict dan kata hati kita tu betul kan??? Kdg2 ia muncul sebab ALLAH nak bagi kita hint... Maka terdetik la ia..... yg kdg2 kita sendiri pun tak terfikir benda tu.... Dah kalau ALLAH nak tunjuk.. Kun Fayakun~

Setakat ni, apa yg pernah terdetik di hati aku mmg lama-lama ia akan terjadi gak.... Kalau nak cerita semuanya mmg panjang..... Cuma aku nak berkongsi di sini, bila kita dpt sesuatu instict, jgn nak diikutkan rasa hati sgt... Kalau ia nya bukan satu instict yg baik.... simpan dulu dalam hati.... Kita ada NYA, tempat kita mengadu.... Luahkan saja kepada ALLAH minta moga diberikan petunjuk.... Percayalah, masa yg berlalu bisa merungkai segala-galanya... ALLAH akan buka juga pekung di dada.....

Andai ianya menjadikan kamu jatuh terduduk... jangan bersedih....bangkitlah semula..... 

Fiman Allah:

"Mereka yang sabar dalam musibah, kemiskinan dan ketika peperangan. Merekalah orang-orang yang benar dan merekalah orang-orang yang bertakwa - memelihara dirinya dari kejahatan." (QS al-Baqarah : 177)
Kdg-kdg manusia ini sukar di ramal.... Kawan pun boleh menjadi lawan... Musuh di dalam selimut  mmg memakan diri... TAPI hanya satu ini yg sentiasa di sisi kita tidak kira kita berada di situasi apa.... Dekatkan diri padaNYA.... ALLAH, tuhan yg maha penyayang lagi maha mengasihi....

"Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah nikmat-Ku kepadamu, dan jika kamu mengingkari nikmat-Ku, maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih" (QS. Ibrahim [14]:7)
:: Sentiasa mensyukuri apa yg terjadi.... After every storm there is a rainbow.. ^_~ ::

No comments:

Post a Comment