daebak ^_^

Tuesday, September 20, 2011

Entry Perjalananku...

Hari ni terasa penat yang amat... Menghabiskan sepanjang hari ni di hospital, KPJ Kuching... (Sebab nya lain entry aku cerita....) Merasa la tadi berbuka puasa kat hospital... Walaupun penat, sempat lagi ni nak update blog hehehe Sebelum tu aku blogwalking jap, aih macam-macam kisah... Pastu aku checklist n3 lama aku... Ala, ada gak erk yg respon kat story aku.....

n3 perjalananku.... checklist >>> 1) Perjalananku~Versi 1
                                                      2) Perjalananku ~ Versi 2 (i)
                                                      3) Perjalananku ~ Versi 2 (ii)

Aku belum da masa yg sesuai lagi nak sambung story aku tu... Bila baca balik n3 lama aku tu, buat aku gelak sorang2 je... Pengalaman hidup memang boleh mematangkan kita... Belajar dari kesilapan. Sesungguhnya kehidupan manusia di muka Bumi ni mmg cukup indah, secukup rasa... Ada masa manis, ada masa pahit.. ada kalanya tawar dan pahit.... 

Life aku?? I love it!!! Even kdg2 ada yg membuatkan aku rasa down...emo-emo, TAPI kena ingat!! Semua yg berlaku di muka Bumi ni berlaku atas kehendak ALLAH.. dan sesungguhnya ia adalah sebaik-baik kejadian... ALLAH maha mengetahui apa yg tersirat.... Siapa kita untuk menidakkan kejadian NYA??

Sebab itu aku suka life aku.. Walaupun aku ni dalam kategori perempuan yg tak cantik (comel je *_*), dari baby sampai la dah leh jadi mak org ni... aku still maintain tembam ok.. ( Bila la nak kurus ni *_* hahaha).... Semua rasa manis, pahit, tawar, pahit dalam kehidupan ni aku dah rasa.... Secukup Rasa!!! Kdg2 aku tak sangka, aku dapat gak merasa erti Cinta Monyet... Cinta Paksaan hahahaha Cinta Sejati??? Oh, yg itu belum tahu jawapannya lagi.... ngeeeeeeeeee mengedikkk je bunyi kan...... "Bukan nya apa, ada insan seperti aku... yg tak pernah merasai apa itu cinta..... "

Komen aku... "Kalau boleh elak dari jatuh cinta, cuba elak... Sebab bila dah terjatuh cinta.... risiko dan kemungkinan yg bakal berlaku, kena tanggung sendiri... Ia memerlukan kawalan emosi... bermain dgn perasaan adalah satu perkara yg bukannya mudah... TAPI kalau cinta itu datang dengan sendirinya.... cuba lalui dgn baik... mana tahu mungkin ia cinta sejati anda..." 


1 comment: