daebak ^_^

Sunday, December 4, 2011

2 things in 1 days~

Keep going on!!!.. No matter what, you should believe one thing >> "ALLAH knows what is the best for you"...

Kata-kata tersebut sering ku tanam pada diri sendiri di kala menerima sesuatu perkara yg tidak mengembirakan hati. Sebenarnya, hati kecilku sendiri sudah berkata, yg aku mmg tidak akan pass untuk ke next step huhuhuhu sebabnya?? Ada banyak sebab yg boleh aku huraikan di sini. Namun, rasanya apa yg sudah berlaku buat apa hendak dikenang kembali kan?? Past is past ^__^

Tidak cukup dengan satu perkara, satu lagi perkara yg buatkan aku betul-betul sedih. Anak kucing kesayangan aku mati kena langgar pagi tadi!!!! Ya ALLAH, mmg aku sgt sedih sebab anak kucing itu adalah kucing kesayanganku. Teringat detik terakhir aku bermain dengan 'Si Olen'.... Air mata kesedihan mmg tidak dapat ku bendung.... Petang semalam mak aku marahkan 'Si Olen' sebab minum air milonya. Dah dinamakan anak kucing mana tahu erti kena marah.... Lepas itu, 'Si Olen' ikut aku masuk ke bilik aku. Siap aku tunjukkan padanya gambar kucingku yg lain. Ingatkan hendak mengambil gambar 'Si Olen' namun tidak kesampaian kerana suasana bilik yg gelap lagipun 'Si Olen' sudah mengiau minta keluar....

Tak sangka itu detik terakhir 'Si Olen' dengan aku.... Maafkan aku 'Si Olen'.... Dulu aku hampir juga mencederakanmu. Niat untuk memberi pengajaran padanya disebabkan terlalu nakal, aku terbaling 'Si Olen' di atas lantai mozek. Mengerang kesakitan 'Si Olen'.... Melihat keadaannya ketika itu mmg membuatkan aku ketakutan... Adakah aku akan menjadi seorang pembunuh??? Aku selama ini yg menyayangi kucing sudah bertukar jadi seorang pembunuh kucing??? Oh, tidak............

Setelah beberapa minit mengerang kesakitan, baru 'Si Olen' ok kembali. Ah, lega rasanya hati...... Bagi mengelakkan kesan sampingan yg lain, setiap hari aku bagi 'Si Olen' makan vitamin. Sejak peristiwa itulah 'Si Olen' menjadi semakin rapat denganku..... Namun, takdir ALLAH tiada sesiapa yg dapat menghalangnya..... Kau pergi jua 'Si Olen'... kucing kesayanganku.......

:: Moga ada lagi sinar untukku.. ALLAH knows what is the best for me.. ^__^ ::

No comments:

Post a Comment