daebak ^_^

Wednesday, December 28, 2011

R.A.M ~ Novelis thriller no.1 M'sia.

Siapa yg tak mengenali penulis thriller terbaik M'sia iaitu Ramlee Awang Murshid aka R.A.M. Karya terbaru beliau ialah Fiksyen 302. wanjan daebak!! Baru selesai aku baca tadi setelah memakan masa selama 3 hari hehehe Unsur suspen yg membuatkan aku berdebar-debar sepanjang tempoh pembacaan. Buat peminat RAM pastikan kalian cepat-cepat dapatkan Fiksyen 302.

Bila dah beli Fiksyen 302, terjumpa novel Ranggau juga... Alamak!!! keliru nak yg mana satu.. Akhirnya rembat dua sekali
Sebelum ni, aku asyik layan novel cinta je. Bukan bermaksud aku kurang berminat dengan novel berunsurkan thriller ni. Cuma kurang pendedahan je hahaha Bagaimana aku boleh melibatkan diri dengan RAM?? Semuanya bermula bila aku menjumpai blog RAM yg dibuat oleh peminatnya. Sejak itu aku terus terjebak ke kancah novel thriller hehehe Terbaik!!! Terasa macam dalam drama CSI dan X-Files...


Apakah catatan di atas? hahaha itu adalah catatan peribadi aku utk novel RAM. Yang colour pink tu maksudnya novel RAM yg keluaran dari DBP bukan under Alaf 21. Yang oren tu pulak, maksudnya novel RAM utk cerita epik (aku agak kurang sikit utk layan unsur-unsur epik ni). 

My cheklist for RAM novel :

1. A.D.A.M > done
2. Tombiruo > done
3. Tombiruo Terakhir >
4. Ranggau > done
5. Rahsia Perindu > done
6. Mandatori >
7. Satu Janji > done
8. Semangat Hutan >
9. Bagaikan Puteri > cerita epik so skip....
10. Hatiku di Harajuku > done
11. Cinta Sang Ratu > skip
12. Ungu Karmila >
13. Hijap Sang Pencinta > skip
14. Mikhail > done
15. Sutera Bidadari > skip
16. Cinta Sufi > skip
17. 9 Nyawa >
18. Rayyan Fantasi >
19. Fiksyen 302 > done

:: Setakat ini aku paling suka Mikhail dan Fiksyen 302.... Tinggal 5 lagi yg harus aku cari... (Aku tak beli semua pun novel tu, yg aku baru beli cuma Fiksyen 302 dan Ranggau.... xmampu nak miliki semua $$ kena banyak ngeeeeeeeee *_~ , selebihnya aku pinjam dari Perpustakaan Awam...) ::

4 comments:

  1. dah keluar ka fiksyen 302? harus beli tok...
    first novel RAM yang nyuruh kmk jatuh cinta adalah bagaikan puteri...seriously best....kmk dah polah collection novel nya...2-8 gik lom ada...

    ReplyDelete
  2. dah keluar... daebak!!! harus ktk beli...

    huhuhu entah la anne, kmk kurang kit mun benda ya ala-ala saeguk hehehe novel, drama or movie korea mmg kmk kureng sikit hehehe

    ReplyDelete
  3. Terima kasih sebab sudi dtg blog saya...

    NINJA Crew

    ReplyDelete
  4. tgh bce fiksyen 302 nih....blom abes lg.......

    ReplyDelete