daebak ^_^

Monday, January 7, 2013

Important List for 2013

Assalammualaikum.... Anneyong..... ^_^

Hi, my reader, Eh, ada ke yg sudi baca blog aku ni? hehe Tadi buka nuffnang jap... Wow, walaupun aku ni lama tak update blog... Nilai $$ aku tu tetap bertambah juga! Smile ^_^ Ertinya ada juga la yg baca blog aku ni hehehe Thank so much readers, much appreciate it! Bila aku nak kembali aktif menulis ni??? ahaks.... Kena rajin menulis kembali ni untuk tabungan bersamamu kan... Oh, my blog!

Teringat pula perancangan dengan my chingu for 2014... Eh, baru je masuk 2013, dah fikir 2014? Kena buat perancangan awal kan.... Demi untuk menjayakan rancangan tersebut kena plan dari sekarang... My important list for 2013>>

1. Langsaikan hutang secepat yang mungkin....
Oh, yang ni tak tau la bila nak habis.... $$$.... Hutang kereta 17k ++, pastu hutang masa belajar dulu.. MARA, 9k ++..... Berharap sungguh lau duit dapat jatuh dari langgit hahahahaha -_-

2. Tabung Bersamamu
Ini hasil idea my chingu Enot... Kena mula dari gaji untuk Januari 2013.... List ni paling penting demi untuk menjayakan misi penting untuk tahun 2014..... Mudahan impian kami ini tercapai ^_^ Menabunglah demi masa depan anda!!!

3. Upgrade my career
Manusia ini mmg tidak akan puas dgn satu perkara je kan?? So, kena sentiasa berusaha untuk mencari yg lebih baik.... paling penting mencapai tahap kepuasan diri.... Berharap sangat dapat balik semula ke kampung halaman... penat dah ni, asyik merantau je kerja aku -_-

Ok, setakat ni itu list penting... Sabtu minggu lepas, mak aku call... Rasanya itulah paling lama dia bercakap dengan aku... Kalau kebiasaanya, dia cuma akan tanya..'Dah makan?, Kau ok ka kat sana?'... Kali ni panjang lebar pulak dia berceramah kat aku... Rasa mcm mood dia tengah ok, so aku bagitau la yg aku pergi jalan2, fly ke Sabah lagi bulan 3 ni.... Oh, no.... dia dah start membebel... I'm sorry mum.... Anakmu ini sangat suka merayap jauh2..... ^_^

~ Bila aku terbang, aku rasa damai... Sebab aku boleh lihat awan sekali dengan laut.... Dua benda yang berbeza tetapi mempunyai warna yg sama..... Itulah uniknya ciptaan ALLAH.... walaupun berbeza tapi tetap ada persamaan~


No comments:

Post a Comment