daebak ^_^

Tuesday, April 9, 2013

Not Just Low Cost with Malindo Air ^_^

Assalammualaikum... Anneyong... Ahlan Wasahlan...

Alhamdulillah, semalam selamat sampai di KL.. Aduh, belum apa2 dah rindu ni -_- Hate this feeling!

Lupakan dulu perasaan tu. Yang penting nak share kat korang semua ni... Hehe Berita baik untuk orang Sarawak dan Sabah ^_^ hehehe 

Pernah dengar tak kewujudan syarikat penerbangan kos rendah yang baru?? Lau sebut AirAsia pasti semua dah tau kan.... Lau sebut Malindo Air?? hehe Semalam first time try naik Malindo Air.... Ngeee, mmg berbaloi berganda-ganda!!! 

Sepatutnya aku balik KL, 2/4... tapi memandangkan perlu extent cuti.... Mmg tiket AA aku kena burn.... Masa tu mmg tak fikir langsung nak balik KL huhuhu nyawa mmg rasa nak cuti berehat je.... Pastu kawan ku bagitau Malindo Air ada murah RM 78 je per way.... So, aku suh la dia book untuk aku terus... Nak dikatakan ada hikmah disebalik setiap yang berlaku.... Alhamdulillah, rezeki aku juga la... Cun pulak masa book tu dapat harga paling rendah.... Kuching ke KL hanya dengan RM38!!!... Ommo, tambang bas pun tak semurah tu... Syukur....^_^


Ready to boarding.... Dah la harga tiket murah, dapat pulak lunggage 15kg free.... Berbaloi!!! Terasa macam rugi pulak tak bawa barang byk hahaha lunggage aku masa tu cuma 4.5kg je... Aishhhh, rugi2 hahaha boleh borong ikan masin, kek lapis, paste laksa sarawak, jajan... na.... ruginya...


Fuhyooo, not bad.... Boieng 737 hehehe agak besar! Skodeng pilot jap hahaha @_@


Cuci mata lagi! hahaha saja nak ambil gambar flight banyak2..... *_*


Ni yang paling syok... tak perlu nak jalan jauh dan naik tangga.... Flight terus bersambung dengan hub airport... Tiada lagi masalah kalau hujan turun dengan tiba-tiba ^_^ I like!!!!


Bila masuk dalam flight, aku terus tergamam.... Wowwwwwww, memang terbaik!!! Ruang antara kerusi luas, kerusi pun jenis leather... Sangat selesa!!! Pastu depan tempat duduk ada TV... Touch Screen ok.... So, boleh pilih bentuk hiburan yang anda suka.... Ada movie, muzik, rancangan sukan, sitcom TV, games dll.... Tapi korang kena bawa earphone sendiri.... Kalau lupa bawa, don't worry, Malindo Air ada juga menjual earphone.... Tapi macam rugi pulak kan... So, better get ready earphone sendiri lau naik Malindo Air hehehehe


Compartment sangat besar.... Oh ya, Malindo Air ada dua jenis kelas iaitu Business Class dan Economy Class... Boleh tahan juga tau.... Dah macam Malaysia Airline pulak aku tengok.... Economy Class pun dah berbaloi.... lau rasa macam nak test jadi VVIP leh la skali-skala try naik Business Class hahaha aku tengok layanan pun first class, makanan mcm sedap lagi hahaha


Ada lagi yg best hahaha dapat makanan percuma.... Walaupun setakat sandwich dan air mineral.... Sangat bersyukur dah... kenyang lagi tu.... ^_^

Sesuai sangat dengan 'Not Just Low Cost'... Malindo Air mmg memberi kepuasan yang berganda... Tiket berbaloi.... ( Setakat ni, route Malindo Air cuma 2 je... KL-KCH dengan RM78* dan KL-KK dengan RM108*.... itu untuk satu hala.... Kalau korang lucky macam aku, dapat la harga lagi rendah hehehe ) Pastu hub pengantaranya ialah KLIA ok... High Class orang kata walaupun penerbangan kos tambang rendah.... haha So, apa tunggu lagi.... cepat cuci mata di sini malindoair

::: Lepas ni mmg aku akan naik Malindo Air lagi.... First time naik aku terus suka.... yeehaaa hahaha Cuma kalau ikut istilah flight + pilot... aku tak berapa suka bunyi enjin pesawat Malindo Air.... hehehe macam mana aku nak explain ni erk?? Nak guna bahasa pilot aku tak expert sgt.... Hahaha cuma aku tahu la sikit mcm mna cara dia org service flight.... hahaha Lau cerita bab perjalanan flight... Hmm, not bad... gaya pembawaan pilot bagus juga... Sebab masa flight lalu 'air bag' flight tak rasa bergegar sangat... Itu ertinya, pilot leh kawal flight dengan baik hehehe Overall >> excellent service Malindo Air...Cuma aku lebih suka enjin AirAsia hahaha smooth masa 'take off' dan 'landing' ngeeee :::

No comments:

Post a Comment