daebak ^_^

Tuesday, April 14, 2015

Hari Kedua Journey KCH-JB ~ Transit at KL

Assalammualaikum... Ahlan Wasahlan... Anneyong...

Sambungan n3 ini let-start-new-journey KCH-JB

Jumaat, 3 April 2015 ^_^

Morning Putrajaya !!! Bangun  pagi terus tengok view Putrajaya... Inilah kelebihan kalau tinggal Tingkat 11 hahaha boleh tengok pemandangan yang awesome!!! Kawan aku kata suaminya outstation so dia ajak aku sarapan di office nya. Siap awal macam orang nak turun kerja even tidur lewat malam tadi sebab KLMJ sambl tengok view nite at Putrajaya ahakssss @_@

Gerak ke tempat kerja kawan aku dalam jam7.30 pagi... bahagia sebab jalan tak jammed. Cuma kena datang awal sebab nanti susah nak cari parking, Breakfast at Kementerian Kesihatan Malaysia Cafe hehehe merasa ala2 staff gomen pulak aku ni. Pusing satu cafe sebab tak tahu nak makan apa, terlalu banyak pilihan... Lastly, aku ambil mihun goreng dan wantan... Minum air kosong je hiksss

Masa nak cari tempat duduk perasan nampak seseorang yang dikenali. Eh, itu abang senior aku masa study degree dulu....Tegur dia agak2 dia masih ingat tak kat aku erk hehehe breakfast sambil bercerita dengan Adah dan sorang lagi member Sarawak dia. Abang Senior yang aku tegur tadi datang sembang jap... Lain dah sekarang katanya kat aku hahahaha Apa yg lain tu abg?? 'Dah kecil sikit dan kulit ada cerah cikit' hahahaha ngehngehngeh bukan aku yg ckp ok... abg senior aku yg cakap!! ^_^

Abang Ikram ni senior aku masa degree dulu. Satu2 nya abang senior yang aku selalu gak tegur masa zaman degree... Kerja kat sebelah office KKM under Kementerian Pelajaran Malaysia... TQ Abg Ikram sebab masih ingat kat adik junior yang comel ini hahaha.. Teringat jap zaman hingusan masa degree. Kirim salam kat isteri abang ok, kakak senior kita orang gak... dia orang jumpa jodoh masa degree. Favourite Couple zaman degree ngeeee ^_^

Lepas sarapan lepak jap di office kawan aku. Dalam jam 10 lebih baru aku ambil bas ke Stesen Putrajaya. Hanya bermodalkan 50 Sen anda akan disajikan dengan view Putrajaya yang superb cantik hehehe duduk dalam bas KLMJ lagi ngehngeh... Sampai KL Sentral dekat nak tengahari, lepas simpan barang dalam loker terus ke destinasi kegemaran untuk shopink... Jalan TAR dan Sogo. 

Tak sedar hari dah petang hahahaha adik kalasahan jam 5 baru habis kelas. Ambil keputusan lepak di KL Sentral je sebab tak tahu nak merayap mana. Merehatkan kaki sambil tengok jadual dan rakaman satelit penerbangan. Berangan ala-ala aku ni Pegawai Kawalan Udara hiksss That why I'm a flight lover... ngeee Dalam jam 8 baru adik kalasahan aku wasap... ‘Akak... Ching suda sampai...’ ^_^

Yippie!!! Tak sangka dipermudahkan juga... Bertemu kembali dengan adik Ching!!! Serius terasa sedikit berdebar kala itu hahahaha Sebab kali pertama jumpa dia dua tahun yang lepas... 2013... Itu pun hanya spent masa satu malam je dengan dia... Berhubung hanya di wasap dan weechat je. Sekali sekala baru call...hihihi

Dushdush!!! segala perasaan gentar itu berlalu pergi bila dah peluk cium Adik Ching hahahaha Waaaaa we are belong together la Adik!!! Kalau tak kawal suara masa tu rasanya satu KL Sentral boleh dengar suara kami eheeee Love You Adik ChinkWawa!!!

Bila dah jumpa harus mulut potpetpotpet hahahaha sharing semua cerita sambil tunggu teksi. Adik Ching ajak bermalam di rumah mak cik nya di Bukit Andaman... dekat dengan Selayang dan Batu Cave.... Tambang teksi murah juga RM20 plus GST jadi RM22 hehehe

Sampai kat rumah mak cik Ching.... waaaaaaa jumpa mak ngegek dulu.... Melepas rindu weh.... tak sangka dia orang semua masih ingat kat aku.... dan rasa makin rapat pulak.... Full of love... Chewah hahahaha Tak tahu nak cerita macam mana hahahaha aku bagi gambar je lah erk..... Biar gambar berbicara eheee ^_^

Budak kecil dua orang tu anak mak cik Adik Kalasahan... Kali pertama jumpa dia orang... tak sangka dia orang ok je dengan aku hiksss ^_^. Ada sorang lagi abang budak2 tu dan baby kecil... Masa mak ngegek suruh aku pegang baby takutnya hahahaha dalam hati 'jangan la baby ini menangis' ngeeee Fuhhhh, lega bila baby tak menangis.... hahahaha alolo comelnya dia... geram tengok mata baby.... Okay itu je aktiviti hari kedua.... shopink time dan masa yang berharga bersama insan tersayang hiksss.... wait for next story KCH-JB hari ketiga ok ^_^

::: Rindu dengan budak2 kecil itu... Abg yang malu2... Adik yang manja... Si Micin yang cantik dan  baby yang comel.... :::

No comments:

Post a Comment